niveau B2 - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Isabel Haan - WaarBenJij.nu niveau B2 - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Isabel Haan - WaarBenJij.nu

niveau B2

Blijf op de hoogte en volg Isabel

03 Oktober 2013 | Frankrijk, Montpellier

Inmiddels zit ik alweer meer dan een maand in Montpellier, de tijd vliegt hier echt voorbij. De eerste vier weken waren helemaal geweldig, ik heb me geen moment verveeld en heb zelfs amper tijd om 'gewoon te chillen'. De hele dag ben ik bezig met de taal, waardoor mijn frans ook nog steeds snel vooruit gaat. Ik kan nu echt al goed gesprekken voeren en ben na een maand naar niveau B2 overgestapt, normaal gesproken ga je na 6 weken naar dit niveau, maar ik mocht na 4 weken al gaan omdat het een beetje makkelijk begon te worden. Het verschil tussen B1 en B2 is wel super groot. De standaard klas gaat opzich nog wel, maar de intesieve klas is echt super super moeilijk. Maar het is een uitdaging en na verloop van tijd zal ook dat wel wat makkelijker worden. Ik heb besloten om een DELF examen te gaan doen aan het einde van mijn verblijf hier, wat betekend als ik dat examen haal dat ik op sommige universiteiten zou mogen studeren in het frans! Naast het leren van frans ben ik veel in de sportschool te vinden en vaak samen met vriendinnetjes. Ik heb echt zo veel toffe mensen ontmoet hier. Met veel praat ik toch wel snel engels buiten de les om, maar met de meeste mensen waarmee ik in de klas zit blijf ik in het frans doorgaan en met enkele andere vriendinnetjes ook. na 2 weken waren mijn twee super lieve gastzusjes helaas weer vertrokken en heb daarna 2 nieuwe zwitserse gastzusjes gekregen en die vertrekken vrijdag weer. Er is nu ook een Japanse vrouw van 46 die nog amper frans kan in de familie, die voor 6 weken blijft. Mijn gastmoeder is nog steeds heel aardig tegen me en ik begin me zeker al thuis te voelen. In het weekend ga ik natuurlijk ook vaak uit, wat heel erg leuk is in Montpellier omdat er super veel studenten zijn en de sfeer dus heel leuk is. Er zijn natuurlijk ook vervelende 'jongens' zoals je die overal hebt, maar ergens is het ook wel heel hilarisch om in het frans 'nagefloten' te worden, belle fille klinkt toch iets eleganter dan lekkerding haha. Afgelopen weekend was Inez me komen opzoeken, wat echt super leuk is geweest! :) Dit weekend ga ik een dagje naar een andere stad toe met zoë en vrijdag gaan zoë, frida en ik naar de dierentuin :D!! Ik heb nog zo ontzettend veel leuke dingen die ik hier moet gaan doen en over 2 weken komen mama en papa me opzoeken! :D Ergens diep ver weg als ik er tijd voor heb, mis ik iedereen natuurlijk ook wel een beetje ;).

  • 03 Oktober 2013 - 21:25

    Fabiola:

    haha diep ver weg ja... maar goedzo Bel! Ben trots op je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montpellier

Isabel

Montpellier - Afrika

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 6798

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 05 April 2014

TOGO!

31 Augustus 2013 - 14 December 2013

Montpellier

Landen bezocht: