l'école - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Isabel Haan - WaarBenJij.nu l'école - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Isabel Haan - WaarBenJij.nu

l'école

Blijf op de hoogte en volg Isabel

08 September 2013 | Frankrijk, Montpellier

pfff wat gaat de tijd snel zeg, alweer een week voorbij! Nou te beginnen bij mijn eerste schooldag, eerst was er een introductie van een uur, maar na 20 minuten werd ik al speciaal uit de klas gehaald omdat ik les had in het andere gebouw, ik balen want ik woon 1 minuut van het eerste gebouw af, maar blijkbaar woon ik precies in het midden want naar het andere gebouw lopen is ook maar een minuutje :). Hierna begon om 9 uur meteen mijn eerste les, mijn klas bestond uit 9 mensen waarvan er een paar wat apart waren maar een paar zagen er ook wel oké uit. Mijn lerares sprak zo ontzettend snel frans, 80% verstond ik er helemaal niks van, maar na een week moet ik toegeven dat ik nu ongeever 80% wél versta dus er zit zeker verbetering in. De eerste dag had ik een leuk groepje meisjes random op de gang in de pauze ontmoet waarmee ik meteen die dag ben gaan lunchen, met deze meisjes ga ik veel om. Ik praat alleen met hun eigenlijk engels, want ze doen allemaal een lager level frans dus is het een beetje moeilijk om in het frans te communiceren maar met alle andere mensen waar ik mee omga praat ik gewoon frans! De volgende dag had ik na mijn standard course ook mijn intensive course, hier heb ik echt een super leuke klas, en mijn lerares praat een stuk duidelijker en de lessen zijn super leuk! Hier heb ik ook een leuk meisje ontmoet, Lara uit Zwitserland met wie ik dus continue frans praat :). Over het algemeen is school dus prima, ik ontmoet steeds nieuwe leuke mensen en ik leer ontzettend veel, al na 1 week merk ik dat mijn frans super snel vooruit gaat! Verder ben ik maandag voor het eerst 'opstap' geweest met frida wat echt super leuk was! Ik heb veel door de stad gelopen en culturele dingen bekeken, zelfs naar een museum geweest, waar de security zelfs om mijn nummer vroeg.. verder was het een heel mooi museum haha. Ook heb ik een super chille sportschool 2 minuten van mijn huis af gevonden. Vrijdag ben ik naar het zomerfestival hier geweest, die praktisch naast mijn huis plaats vond. Helemaal geweldig was dat, ik moest meteen aan de goede oude tijden in Sziget denken haha, maar een frans festival is toch een beetje anders. Gister ben ik naar de cinema geweest, een engelse film met franse ondertiteling zodat we toch nog wat konden oefenen ondertussen. Morgen ga ik schaatsen met mijn gastzusjes en 's avonds weer stappen! Ik verveel me geen moment hier, en heb het echt super naar mijn zin. Het is wel moeilijk om met 3 talen tegelijk bezig te zijn, dus sorry voor mijn spelling/grammatica fouten want volgens mij gaat zelfs mijn nederlands nu achteruit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montpellier

Isabel

Montpellier - Afrika

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 6800

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 05 April 2014

TOGO!

31 Augustus 2013 - 14 December 2013

Montpellier

Landen bezocht: