Le premier jour - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Isabel Haan - WaarBenJij.nu Le premier jour - Reisverslag uit Montpellier, Frankrijk van Isabel Haan - WaarBenJij.nu

Le premier jour

Blijf op de hoogte en volg Isabel

01 September 2013 | Frankrijk, Montpellier

Om 4 uur 's ochtends ging de wekker en was het tijd om op te staan, want binnen een paar uur zou mijn vliegtuig richting Montpellier al vertrekken. Samen met mama en mijn zussen (papa ging die dag naar Zuid-Afrika toe) ging ik richting Charleroi rijden, na een afscheid met toch een paar traantjes vertrok mijn vliegtuig al snel. Mijn humeur ging echter van verdrietig meteen naar super opgewonden, tussendoor werd ik nog even gestalkt op het vliegveld door een franse knul maar die heb ik kunnen afwimpelen hehe. Gelukkig was de vlucht zo om en kwam ik aan in Montpellier. Mijn gastmoeder, Madame Fournel kwam me van het vliegveld ophalen, een hele aardige wat oudere vrouw die alleen in een suuuuuper mooi appartement woont. De eerste dag ben ik een beetje de stad gaan bekijken, wat eigenlijk heel erg leuk was, aangezien ik natuurlijk meteen verdwaald was en na 2 uur opeens weer praktisch voor mijn deur stond. Bij het eerste avondeten ontmoette ik mijn eerste huisgenootje, Flavia van 22 uit Zwitersland, die echt super goed frans sprak. Ze was heel aardig en vroeg meteen of ik zin had om morgen mee naar het strand te gaan, want het is hier namelijk ongeveer 30(!!!) graden :). De kookkunsten van Madam Fournel zijn formidable, zelfs courgette en aubergine was heerlijk (ik denk dat je toch ergens iets fout doet met die groente mama). Mijn kamer hier is redelijk groot, maar na 2 weken krijg ik zelfs 'de grote kamer' dus ben benieuwd haha. De volgende dag ben ik samen met Flavia en nog een vriend van haar (Miguel) naar het strand gegaan, wat heel gezellig was, en super chill, zo krijg ik mijn bruine kleurtje van Sri lanka en Sziget wel weer terug. Die avond heb ik mijn tweede huisgenootje ontmoet, Paula van 16 uit Spanje, ook zij is heel erg aardig, en spreekt ook al heel erg goed Frans. Ik heb nog wel wat moeite met spraken, ofja ik kom wel uit mijn woorden alleen met heeeel veel grammatica fouten en vaak wat halve zinnen haha, maar ik begrijp wel ongeveer alles. Morgen is mijn eerste schooldag, die al om 8 uur begint..... gelukkig woon ik een halve minuut wandelen van mijn school af. Het appartement zit namelijk gewoon midden in het centrum, heel ideaal, maar 's nachts hoor je ook alle dronken mensen langslopen maarja, c'est la vie. Kortom, tot nu toe is het hier helemaal geweldig en twijfel ik of 3.5 maanden niet veel te kort is!

  • 01 September 2013 - 23:13

    Lisette (die Van Esther, Je Weet ;) ):

    Hey Isabel!

    Klinkt vet! superveel plezier en ik hoop dat je frans straks zo goed is dat je madame bovary zonder moeite kunt lezen in het frans (nummer 1 op iedereens bucket list uiteraard haha)

    Groetjes!!

  • 01 September 2013 - 23:46

    Joris:

    Klinkt goed. 'aangemeld voor mailinglijst'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montpellier

Isabel

Montpellier - Afrika

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 6801

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 05 April 2014

TOGO!

31 Augustus 2013 - 14 December 2013

Montpellier

Landen bezocht: